Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Heyyy! Super leuk dat je een kijkje neemt op deze blog. Iets over mezelf; ik ben Jorieke, 23 jaar oud & studente pedagogiek. Als onderdeel van mijn studie hoop ik naar Ghana te gaan.

Waarom Ghana?

Mijn lang gekoesterde droom om ooit naar Afrika te gaan, komt dan echt uit! De mensen, het leven daar, het wonem; het lijkt mij geweldig!! Het was niet gelijk mijn eerste keus om naar Ghana te gaan, maar het project sprak mij heel erg aan. Wat ik goed vindt aan het project dat het zich erg richt op duurzaamheid.

Wat wil ik daar leren?

Nu vraag je je misschien af wat im verwacht deze tijd te gaan leren. Ik hoop veel van de andere cultuur/taal te leren; zoals het leren van gewoontes/tradities/in gesprek gaan met de locals. Om echt wat te leren over de cultuur ga ik de laatste paar maanden bij de lokale bevolking overnachten. Ook wil leren om echt op mezelf te zijn aangewezen. Het gebeurt niet vaak dat ik geen bekende mensen om mij heen heb, dus dat is best wel spannend, maar lijkt mij ook heel leerzaam. Ik ga ook weer niet helemaal in mijn eentje, want twee andere studenten gaan werken voor dezelfde stichting. Alleen zullen hun zich inzetten voor het ziekenhuis.

Verder hoop ik mijn geloof uit te kunnen dragen door de gesprekken die ik voer en in de taken die ik mag doen.

Over mijn reis

Ik zal voor 4.5 maand in Tamale verblijven.Daar zal ik twee dagen gaan werken op een school en twee dagen mij inzetten voor het vrouwenproject. Het is een duurzaam project wat zich richt op de eigen bedrijfjes van de lokale bevolking(met name alleenstaande christenvrouwen). Als organisatie willen we een trainingscentrum opzetten voor de vrouwen daar, zodat ze er niet alleen voor staan.

Voor meer informatie over de stichting en de projecten kunnen jullie de site bezoeken; http://www.heart4ghana.com

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

België, Bolivia, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ghana, Ierland, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Spanje, Tsjechië, Verenigde Staten, Zweden.